Spoturi TV pentru încurajarea integrării rromilor pe piața muncii

In vederea dezvoltarii unei societati incluzive, in cadrul proiectului „ADMIS pe piaţa muncii” au fost lansate trei spoturi video ce incurajeaza integrarea rromilor pe piata muncii.

Cu un vadit caracter social, spoturile au la baza ideea surprinsa in motto-ul proiectului „Impreuna, prin MUNCA, putem darama bariere! Spune DA integrarii RROMILOR pe piaţa muncii!”. Spoturile video realizate in cadrul proiectului ADMIS se adreseaza, pe rand, persoanelor de etnie rroma, potentialilor angajatori si societatii romanesti.

Printr-un concept ce aduce in scena practica mostenirii din tata in fiu a meseriilor traditionale, tinerii rromi sunt informati cu privire la oportunitatile de accesare a pietei muncii prin urmarea unui curs de calificare, desfasurat gratuit in cadrul proiectului ”ADMIS pe piata muncii” (pentru inscriere si detalii este oferit numarul de telefon 021 313.07.44 si website-ul proiectului www.rrom-admis.ro).

Spotul video adresat angajatorilor reprezinta un soi de manifest pentru egalitatea de şanse pe piaţa muncii. In vederea sporirii şanselor ocupaţionale, spotul pune accent pe promovarea imaginii pozitive a rromilor. Astfel, intr-un cadru organizat, intre rromi si ne-rromii veniti la un interviu de angajare, se ridica un zid ce marcheaza excluderea rromilor de pe piata muncii si, poate chiar, intimidarea acestora in accesarea unui loc de munca decent. Insa, prin evaluarea obiectiva a competentelor si abilitatilor profesionale, angajatorul are puterea de a darama zidul prejudecatilor si de a include rromii in grupul majoritar.

Cu un mesaj la nivelul intregii societati, cel de-al treilea spot video contine informatii despre principiul non-discriminarii persoanelor de etnie rroma. In calitate de reporter, Loredana Dumitru (ex-prezentator emisiunea “Rom European”, difuzata de TVR1) face o relatare de pe teren, prin care subliniaza importanta sustinerii integrarii rromilor pe piata muncii: „Sunt multi rromi in Romania cu care ne putem mandri. Insa exista si comunitati de rromi care ne-am dori sa arate altfel. Sunt acele comunitati in care se traieste in conditii precare, nivelul de scolarizare este unul scazut, cu acces limitat la serviciile de sanatate publica, dar mai alea la serviciile de informare, consiliere si formare profesionala. De aceea, pentru o societate incluziva, este esential sa sustinem integrarea rromilor pe piata muncii”.

Campania de informare şi conştientizare in randul publicului larg, cu privire la importanţa incadrarii in munca a persoanelor de etnie roma, precum şi la masurile luate in vederea combaterii riscului de excluziune sociala şi discriminare a acestora nu se opreste aici. Urmeaza crearea, productia si difuzarea unui film documentar ce va avea in prim-plan beneficiari de succes ai proiectului: experiente, impact, beneficii.

 Articolul „ADMIS” e pe TV: spoturi video ce incurajeaza integrarea rromilor pe piata muncii este redactat in cadrul proiectul ”ADMIS pe piaţa muncii – Construirea unui model complex de integrare profesionala a persoanelor de etnie rroma din regiunile BI, NV, SE şi SM, in vederea imbunataţirii accesului acestora pe piaţa muncii”. Cod proiect: POSDRU/165/6.2/S/143183.

Sursa: ADMIS-pe piata muncii