Fabricat în tara lui Andrei ediția 2015

Aflata la cea de a doua editie, competiția Fabricat in Tara lui Andrei este deschisa tuturor celor care au o idee de afacere ce generează valoare economica si sociala in comunitatile din România. Afaceri sociale c`stigatoare vor fi sprijinite de OMV Petrom cu finantari in valoare totala de 350.000 de euro si 2 ani de consultanta de business. In prima editie a proiectului, 10 afaceri sociale au fost dezvoltate si finanțate. Pana la finalul anului 2015, acestea vor genera: 33 de locuri de munca pentru oamenii din comunitati, venituri pentru 481 de localnici, instruire pentru 171 de persoane.Fabricat in Tara lui Andrei este un proiect de responsabilitate sociala OMV Petrom

OMV Petrom lanseaza cea de-a doua editie Fabricat in Tara lui Andrei- competitia de afaceri sociale in care romanii, cu sau fara experienta de business, isi pot transforma in realitate ideile sau planurile de afaceri ce raspund unei probleme sociale dintr-o comunitate.

Antreprenorii, ONG-urile, PFA-urile, SRL-urile sau intreprinderile individuale interesate se pot inscrie in perioada 27 mai – 2 iulie pe site-ul www.taraluiandrei.ro.

In luna august, juriul Fabricat in Tara lui Andrei va selecta 35 de finalisti. Acestia vor parcurge o etapa de pregatire, in care vor primi consultanta de la expertii Fabricat in Tara lui Andrei, axata pe nevoile individuale ale fiecarui finalist si sprijin financiar pentru a testa fezabilitatea ideilor (realizarea unui studiu de piata, fabricarea unui prototip al produsului, etc.).

Castigatorii vor fi anuntati in luna aprilie 2016 si vor primi finantare nerambursabila de pana la 32.000 de euro fiecare, pentru a demara afacerile sociale.

Finantarea este completata de orele de consultanta oferite antreprenorilor pe toata durata proiectului, in cadrul atelierelor de lucru specializate sau sesiunilor individuale de pregatire in domenii cheie pentru viitoarele afaceri: management financiar, legislativ, marketing, distributie, etc. Astfel, antreprenorii vor fi pregatiti sa poata maximiza finantarea primita si sa genereze valoare economica si sociala prin afacerile lor.

Competitia este deschisa tuturor care isi doresc sa initieze o afacere sociala in una dintre comunitatile vizate de proiect. Cele 29 de comunitati sunt:

Micesti (judetul Arges); Zemes, Moinesti, Slanic Moldova (judetul Bacau); Suplacu de Barcau, Marghita (judetul Bihor); Scortoasa, Tisau, Berca (judetul Buzau); Corbu (judetul Constanta); Moreni, Aninoasa, Gura Ocnitei (judetul Dambovita); Clejani, Marsa (judetul Giurgiu); Bustuchin, Turburea, Ticleni (judetul Gorj); Movileni, Poboru (judetul Olt); Poiana Campina, Podenii Noi, Scorteni (judetul Prahova); Marca (judetul Salaj); Videle, Cosmesti, Silistea, Scurtu Mare (judetul Teleorman); Madulari (judetul Valcea).

Prin afacerea sociala dezvoltata in Fabricat in Tara lui Andrei am oferit consultanta si materialul semincer necesar localnicilor din Ghimpati, judetul Giurgiu, astfel incat ei sa poata cultiva si recolta plantele medicinale si aromatice pe care noi le comercializam. In primul an de activitate, am implicat 8 gospodarii, am integrat in activitati persoane cu risc de excluziune sociala, am tinut ateliere de protectia mediului pentru copiii din zona. Comunitatea s-a mobilizat odata cu noi.“, spune Andreea Urse, castigatoare a editiei 1 si fondatoarea Eco Herbal.

Competitia este organizata in parteneriat cu Fundatia NESsT, o organizatie internationala specializata in dezvoltarea de afaceri sociale in tarile in curs de dezvoltare. Rolul sau va fi de a asigura selectia si consultanta pentru dezvoltarea afacerilor sociale in primii ani de la infiintare.

Pentru mai multe informatii despre competitie, va rugam sa accesati www.taraluiandrei.ro.

Sursa: StiriONG