EDUMAX face parte din platforma de responsabilitate sociala dezvoltata de Animax.
• 10 scoli din sistemul public si privat, din Municipiul Bucuresti, implicate in proiect.
• 4.100 de elevi participanti in proiect.
• 560 de elevi beneficiari ai seminariilor pe tema comportamentului responsabil fata de
animalele de companie.
• Peste 180 de profesori implicati in procesul de derulare al proiectului.
• 110 elevi inclusi in tombola EDUMAX.
• 15.000 EUR investiti in acest proiect.
Animax, cea mai mare retea de petshop-uri din Romania, anunta finalizarea EDUMAX – proiect de educatie a copiilor privind cresterea si ingrijirea animalelor de companie. Realizat in parteneriat cu Asociatia CSR Nest si Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti, EDUMAX are drept scop promovarea unui comportament responsabil fata de animalele de companie si constientizarea impactului actiunilor noastre asupra acestora.
Editia din acest an a proiectului s-a adresat copiilor din clasele 0-IV si s-a desfasurat in perioada septembrie-noiembrie 2014, in 10 scoli din Bucuresti, atat din sistemul de invatamant public cat si din cel privat. Proiectul EDUMAX a cuprins mai multe etape, copiii implicati in proiect fiind invitati sa participe la o serie de activitati menite sa-i ajute sa constientizeze importanta ingrijirii responsabile a animalului de companie.
Astfel, in cadrul primei etape a proiectului, care a constat in organizarea unui concurs de desen cu tema ”Prietenul meu necuvantator” au fost inclusi 4.100 de elevi din ciclul primar coordonati de aproximativ 180 de profesori. In urma evaluarii lucrarilor au fost alesi 560 de elevi – cu varste cuprinse intre 5 si 10 ani – care au participat la 28 de seminarii cu tema ”Cum ingrijesc animalul meu de companie”. Seminariile au avut loc in perioada 20 octombrie-27 noiembrie si au fost sustinute de specialistii Animax.
La finalul fiecarui seminar, cunostintele elevilor au fost evaluate printr-un test. 110 copii care au acumulat cel mai mare punctaj au fost inclusi intr-o tombola cu premii speciale constand in vouchere pentru produse destinate animalelor de companie. Premiile cu o valoare totala de 300 euro au fost acordate prin tragere la sorti unui numar de trei elevi.
Tombola a fost organizata de Sfantul Nicoale, pe data de 6 decembrie, in incinta magazinului Animax din Complexul Comercial Vulcan Value Center. La eveniment au au participat aproximativ 150 elevi din scolile partenere si parintii acestora, profesorii coordonatori, precum si copiii angajatilor Animax.
Valoarea totala a proiectului a fost de 15.000 de euro, bani investiti in materiale didactice pentru copii si premii.
„Prima editie EDUMAX ne-a confirmat faptul ca fundamentarea unei atitudini fata de animalele de companie trebuie sa inceapa din copilarie. Copiii au fost deosebit de receptivi si s-au implicat activ atat in concursul de creatie cat si la seminariile despre ingrijirea animalelor. Chiar daca unii dintre ei nu au acasa un animalut de companie, au invatat cum sa se comporte cu animlutele in general, sa le trateze cu multa responsabilitate si respect si sa le inteleaga nevoile.” a declarat Adriana Aruxandei, manager dezvoltare retea Animax.
“ Anul acesta am avut un proiect pilot, iar reactiile celor implicati ne-au aratat ca este un proiect care merita continuat. Am inceput deja sa analizam nevoia de astfel de proiecte la nivel national si in urma unei astfel de analize vom decide daca proiectul va fi axat in continuare doar pe Bucuresti sau il vom extinde si in alte orase din tara, unde suntem prezenti cu magazine. ” a contiunat a Adriana Aruxandei.
„Proiectul EDUMAX si-a atins toate obiectivele propuse, atat in ceea ce priveste numarul de beneficiari directi si indirecti cat si impactul asupra acestora. Pe parcursul implementarii am observat o deschidere foarte mare a scolilor partenere dar si un interes ridicat al copiilor fata de ideea de a avea un comportament responsabil fata de animalele de companie. Acest lucru demonstreaza nevoia de astfel de proiecte de educatie in Romania, dar si potentialul de dezvoltare al acestora”, a declarat Sergiu Sebesi, presedintele Asociatiei CSR Nest.
EDUMAX este sustinut si de platforma online www.edu-max.ro care cuprinde informatii despre proiect, scolile implicate, etapele desfasurarii programului si multe informatii utile despre ingrijirea animalelor.
Despre Animax:
Cu o experienta de 16 ani pe piata din Romania, Animax este un brand dedicat cresterii si ingrijirii animalelor de companie care ofera servicii complete iubitorilor de animale, dar si o experienta placuta la cumparaturi in spatii moderne si prietenoase. Animax ofera cele mai diverse produse pentru cresterea si ingrijirea diveselor specii de animale de companie, consultanta de specialitate, servicii de cosmetica&spa pentru animale, dar si servicii medicale si produse farmaceutice, astfel încât consumatorul sa-si rezolve toate problemele intr-un singur loc.
Despre Asociatia CSR Nest:
Asociatia CSR Nest este o organizatie romaneasca, cu caracter apolitic, non-profit, non-discriminatoriu pe criterii sociale, religioase, sexuale, etnice, de nationalitate sau filosofice, supusa legislatiei romane in vigoare, înființata in anul 2010. Misiunea Asociatiei este aceea de a oferi solutii si servicii atat sectorului neguvernamental cat si celui corporatist prin promovarea responsabilitatii sociale in randul societatii civile si al companiilor. De asemenea, asociatia isi mai propune sa contribuie la progresul social si cultural, educational si turistic al Romaniei.
Sursa: StiriONG