„Ce faci pentru copiii care n-au cu ce se imbraca, n-au ce manca, au de străbătut kilometri intregi de drum ca sa poata ajunge la scoală?”, ”Cum lupti cu indiferenta sau inconstienta parintilor care nu vad la ce bun sa-si trimita copilul la scoala?”, „Cum faci fata atitutidinilor si comportamentelor dificile, uneori violente ale elevilor care nu pot sa se desprinda de modelul de reactie din familie?”, „Cum ajuti copilul sa devina un capabil sa faca alegeri bune pentru viata lui, ca om matur si realizat, ca cetatean responsabil?” si „Cum lupti sau cum abordezi constrangerile date de modul in care functioneaza sistemul de educatie? – sunt provocările la care 25 de profesori ieșeni au învățat cum sa răspundă, in cadrul celui de-al doilea curs de instruire, din seria celor patru, organizate pentru cadrelor didactice, din judetele Iasi si Vaslui, in cadrul proiectului “Parteneriat pentru incluziune”.
Cursul s-a desfășurat in perioada 10-13 decembrie 2015, iar formarea care fost asigurata de specialiști ai Fundației COTE a vizat îmbunătățirea competentelor cadrelor didactice din mediul rural pentru prevenirea abandonului scolar.
Luând in calcul complexitatea temei, agenda si conținutul cursului au acoperit subiecte precum: comunicare, relaționare si climatul pozitiv, metode creative ce stimulează interesul pentru învățare, dezvoltarea de abilitați de viata prin învățare practica si importanta orientării școlare si profesionale in contextul prevenirii părăsirii timpurii a scolii.
Formarea a cuprins si aspecte privind crearea unui context care sa permită identificarea elementelor care contribuie la construirea unei ”scoli prietenoase” si conștientizarea importantei atitudinii si relației stabilite cu fiecare elev in parte si identificarea actorilor implicați in oferirea de sprijin pentru elevii in dificultate si familiilor acestora, dar mai ales identificarea acțiunilor care pot fi luate la nivelul scolii, al clasei, al fiecărui elev, de către fiecare profesor diriginte.
Cursul a fost apreciat de participanți ca o experienta deosebita, care i-a ajutat sa aiba încredere in schimbările mici dar semnificative pe care le pot genera.
Sursa: proincluziune