“Educatie pentru viata” destinat tinerilor din centrele de plasament si tinerilor care provin din familii sarace

In data de 1 august, intre orele 10.00-12.00, asociația Life Education for All va derula la biblioteca Emil Garleanu – Bv. Octavian Goga Nr.6 programul de formare “Educatie pt viata” destinat tinerilor din centrele de plasament si tinerilor care provin din familii sărace dar care au rezultate bune la scoala si doresc sa urmeze o facultate.

Acest program interdisciplinar de formare va dura pana la sfarsitul anului (in principiu sambata intre 10.00-12.00) si va viza in mod special autocunoașterea si creșterea stimei de sine.

Participanții vor invata sa-si identifice interesele, abilităţile, valorile; sa reflecteze asupra alegerilor si consecintelor acestora; sa-si identifice modele si sa-si depaseasca limitarile autoimpuse; sa se pozitioneze corect in raport cu ceilalti si sa-si imbunatateasca relatiile interpersonale; sa vorbeasca in public, sa se prezinte la un interviu de angajare.

“Educatie pentru viata” este un proiect de dezvoltare a abilitatilor de viata destinat tinerilor intre 17-24 de ani care se pregatesc sa paraseasca sistemul institutionalizat (centre de plasament si centre rezidentiale). In Romania, conform statisticilor oficiale ale Autoritatii Nationale pentru Protectia Copilului exista circa 21.728 de copii si tineri abandonati care traiesc in centre de plasament si centre rezidențiale publice. Dintre acestia circa 35% sunt tineri cu varste cuprinse intre 17-24 de ani, adică grupul țintă al proiectului.

Tinerii care reprezinta grupul tinta al proiectului au dificultăți să ducă o viaţă independentă, nu sunt obişnuiţi să ia decizii şi uneori nu au deprinderile necesare pentru a practica o meserie. Mai mult, desi legile in vigoare prevad o serie de drepturi si de servicii sociale de care acestia pot beneficia, in realitate acestea nu sunt aplicate.

Asociația Life Education for All intenționează prin acest proiect, plecand de la aceste nevoi care presupun asumarea unor responsabilităţi legate de propria lor viaţă, dar şi sprijin care să le faciliteze integrarea lor socială şi profesională sa ofere acestor tineri un program interdisciplinar de formare care va viza in mod special:

1. Autocunoașterea si creșterea stimei de sine–participanții vor învață să-și identifice interesele, abilitățile, valorile; sa reflecteze asupra alegerilor lor si a consecințelor acestora; sa exploreze opțiunile educationale şi profesionale; sa-si identifice modele si sa-si depășească limitările auto impuse; să-și înțeleagă si să-și accepte traumele; sa se poziționeze in raport cu ceilalți si sa-si îmbunătățească relațiile interpersonale; sa comunice, sa se prezinte la un interviu de angajare.

2. Informații ocupaționale – participanții vor afla despre piaţa muncii, structura şi specificul unui anumit loc de muncă, oportunităţi gratuite de instruire şi calificare, cum sa-si faca un CV.

3. Luarea deciziei –Instituționalizarea are o serie de consecinţe negative care se reflectă în procesul de integrare socio-profesională. In perioada instituționalizării, copiii depind în permanenţă de prezenţa şi îndrumarea cuiva, neavand oportunitatea de a lua singuri decizii. Aceasta inabilitate se va reflecta foarte acut in momentul in care vor iesi din sistem deoarece vor trebui sa-si ia singuri viata in maini.

Sursa: Lifeeducationforall