Companiile pot alege sa redirectioneze 20% din impozitul pe profit, sub forma de sponsorizare, catre proiectele unei organizații neguvernamentale, fără alte costuri suplimentare
Pentru a deduce suma destinată sponsorizării din impozitul pe profitul anului 2014, este necesar să se întocmească un contract de sponsorizare, iar sponsorizarea să fie acordată până la 31 decembrie 2014.
Care este suma pe care o poti redirectiona din impozitul pe intreg anul 2014?
Suma cu care poti sponsoriza trebuie sa se incadreze in limitele prevazute de codul fiscal, adica 20% din impozitul pe profit si maxim 3‰ (la mie) din cifra de afaceri. Aceasta suma se scade din impozitul datorat statului, iar diferența de 80% din impozit se va vira către bugetul de stat, la termenele prevazute de lege.
De la 1 ianuarie 2014, Codul fiscal a inclus reguli noi pentru sponsorizare:
Cheltuielile cu sponsorizarea, mecenatul sau bursele private, dacă nu sunt scăzute din impozitul pe profit în anul curent, pot fi reportate, ca noutate din 2014, în următorii 7 ani consecutivi. Aceste cheltuieli sunt nedeductibile la calculul impozitului pe profit, dar reduc impozitul în procentaj de 3 la mie din cifra de afaceri, fără a depăşi 20% din impozitul pe profit datorat.
Ce este sponsorizarea?
Sponsorizarea este actul prin care o societate cedeaza unele bunuri materiale sau financiare unei persoane, fizice sau juridice. Operatiunea nu presupune obtinerea unor avantaje sau inapoierea bunurilor respective.
Cel care realizeaza o sponsorizare urmareste prin aceasta o participare cat mai rentabila, o crestere a notorietatii, o dezvoltare a imaginii de marca, inclusiv punerea cat mai mult in valoare a celui care sustine sponsorizarea.
De o sponsorizare pot beneficia toate persoanele sau institutiile de utilitate publica, care desfasoara o activitate cu caracter, filantropic, cultural, artistic, sportiv, educativ, religios, stiintific sau care este destinata protectiei drepturilor omului si educatiei civice ori calitatii mediului inconjurator.